Alla inlägg under december 2010

Av Meril Stjernström - 31 december 2010 11:13

Sitter i köket denna sista dag 2010 och har läst en del 2010-sammanfattningar av andra bloggare. För en gång skull är det inte hundaktiviteter som jag minns först detta år utan:

Blev klar med min lärarutbildning strax före jul och arbetsmarknaden undersöktes. Fick napp nästan direkt och anställd på Västerås Ridgymnasium som bl.a idrott- och bildlärare. Fick ju en hel del andra ämnen också, så det har varit en tuff start i läraryrket.


I februari hämtades lilla Rookie hem från Kronvallarens kennel. Pytteliten som skulle växa hiskeligt fort och är i skrivandets stund en långbent krabat på 21 kg. Tyvärr resulterade detta i benhinneinflamation efter benhinneinflamation, vilket jag såg tecken på i morse igen efter en längre tids stabil hälsa.   Men efter ett antal röntgenplåtar och utlåtanden från flera veterinärer ska detta stabilisera sig runt 1 års åldern. Så vi borde vara i sluttampen på det.


I mars hittade vi en gård till salu i Kungsör. Vi slog till och blev därmed ägare till Lenmora 121, en liten gård på 30 hektar med utrymmen både för oss, hundar och får.   


Mitt i sommaren var jag och Helga ute på vår "årliga" tävling på Eknäs. Första dagen gick det helt ok fram till delningen. Vi tog oss runt, men Helga slutade att lyssna någonstans vid delningen. Andra dagen bröt jag eftersom jag såg att Helgas attityd var långt ifrån ok.   


I augusti flyttade vi in på gården och fick bråttom med att fixa hundgårdar, foderhäckar och hagar till djuren. Men allt kom på plats och nu avslutar jag året med 14 av Monikas får i fårhuset och tre lyckliga border collie, en lycklig man, men inte fullt lika lyckliga tonårsdöttrar. Men jag tror ändå att de accepterar att deras mor o far följer sina drömmars stig och försöker borsta upp vägen så mycket de kan för dem. Älskar er; Cassandra och Melinda  


Av Meril Stjernström - 30 december 2010 17:00

Möttes av en tragisk nyhet imorse, då jag via FB fick reda på att Monikas stall med två hästar brunnit ner till grunden. Vi hade bestämt att vi skulle åka till Lena för att hälsa på idag. Vi kom iväg en stund ändå. Lena bodde jättemysigt och det var trevligt att äntligen komma iväg till henne.


Igår tränade jag lite lydnad med Helga och Rookie. Det var Rookies första pass någonsin, och jag blev förvånad över hur han agerade. Får han bara uppgifter så löser han dem utan stress. Helga påmindes om position och ingångar. Efter det har hon sökt upp fotpositionen vid varje rastningstur. Snacka om att ha längtat efter träning.


Imorgon ska vi passa en kastreras blandrashane över nyårsaftonen-nyårsdagen. Fint för Rookie att möta nya snälla hundar. Han är fortfarande mkt skeptisk vid nya hundmöten.


Gott Nytt År allesammans!   

Meril & hundarna 

Av Meril Stjernström - 27 december 2010 23:41

Läser man bloggar i dessa FB tider? Jag själv läser inte bloggar eller hemsidor på samma sätt som förut i alla fall. Hur gör ni? Är det någon idé att lägga energi på en blogg överhuvudtaget?   


Nå, vad tycker ni? Skulle ni i ärlighetens namn läsa den?   

Av Meril Stjernström - 27 december 2010 23:21

Funderar på att skapa en ny blogg. Hittade den här platsen. Få se hur jag kommer att göra....  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards