Alla inlägg under maj 2012

Av Meril Stjernström - 12 maj 2012 18:46

För 1,5 vecka sedan skedde Rookies och min debut i Norrtälje. Den tog ett snopet slut, då Rookie aldrig hittade/såg gruppen. Han vimsade runt på drygt 100 meter, så det var bara att kalla hem honom igen.


Så idag kändes det som debut nr. 2. Den gick bättre. Sjukligt nervös som vanligt, snustorr i munnen och visslor som emellanåt lät som mistlurar. Inte lätt att heta Meril och framförallt inte lätt att heta Rookie   Men han gjorde en hel del bra saker. Bestämde mig till slut att skicka vänster vilket innebar att efter 20 meter så blev utställningen dold under ca 50 meter. Haha, inte ett lätt beslut efter Norrtäljetävlingen. Rookies minne verkar också något kort,   för han började söka sig in i banan, men eftersom han hade en fin fart ut så dök fåren precis då upp i synfältet och han slog självmant ut igen 19/20 på utgången. 10/10 på upptaget   Första delen av framdrivningen bra, men sedan skulle jag fixa lite precis före framdrivningsgrinden. På en dåligt visslad högervissla tog Rookie vänster = missad grind. Till råga på allt så gick han vänster igen på nästa (ännu sämre visslad) höger = jättekrok. 11/20 på framdrivningen. Han gick fint med fåren, men tog även här fel ett par gånger, 17/20 på fösningen. 10/10 på drivningen  . Sedan skulle jag skapa en lucka på delningen. OBS! Inte svårdelade får. Gick dock inte för mig, irriterande! Började bli orolig för att tiden skulle ta slut. Men till slut fick jag till den och tjoff så var det delat, 4/10. Tratten, 10/10  . Summa 81/100. Kommentar: Bra ämne men något opolerad i vallningen.   Hihi, jag får polera vidare, helst på min Wilson-pipa tror jag...


Nöjd ändå.   

Ovido - Quiz & Flashcards