Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Dag 2 i Mörkö

Av Meril Stjernström - 4 september 2011 21:21

Efter en lång helg med mycket nervositet inblandat, så kände jag mig plötsligt "tom" efter dagens prestation. Rookie var egentligen ännuu bättre idag, men jag förvaltade inte pundet på något bra sätt. Utgången åt höger var jättefin, upptaget lugnt och framdrivningen nästan på linjen. Vi missade precis framdrivningsgrinden. Fösningen var mer bestämd och rak än igår. Tyvärr lyckades jag styra upp Rookie för långt efter första grinden, eftersom jag inte ville göra om gårdagens misstag där vi fick jobba hårt för att få tillbaka fåren ner till crosslinjen igen. Men eftersom han hade ett bättre grepp om dem idag så svarade fåren direkt och samtliga gick tilbaka genom grinden. Resten av fösningen gick bra (hade jag inte fått tillbaka dem genom grindhålet så hade jag fått 18/20). Vid delningen tog poängen slut. Jag lyckades göra luckor idag, men mitt fokus då jag kallade in Rookie i dem var helt enkelt någon annanstans. Då delar man inte av får. Det lärde jag mig idag.


Tomheten jag kände direkt efter tävlingarna är nu utbytt till träningslust. Saknar för tillfället tävlingsrutin. Tyvärr är det långt mellan tillfällena så rutinen dröjer väl. Till slut ska väl även jag känna mig bekväm vid startstolpen  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meril Stjernström - 6 juli 2014 22:58

Ax och jag har samlat på oss ytterligare erfarenheter efter att ha tävlat 2 dagar i Kil. Erfarenheter som att resa i främmande bil och sova borta. Tävla på springiga djur.   Dag 1 fick vi en mycket springvillig grupp som var svåra att greppa för ...

Av Meril Stjernström - 26 maj 2014 08:31

Debuten är avklarad med Ax och jag är mer än nöjd med honom. Det var inte den enklaste debuten man kunde göra, men otroligt givande att prova på. Fåren var inte vana att bli vallade i smågrupper, så de var väldigt känsliga för hundarna. Det var inte ...

Av Meril Stjernström - 28 oktober 2012 14:53

Spännande, utmanande, svårt och otroligt utvecklande! Det är väl så jag kan sammanfatta detta arrangemang för Rookie och mig. Det var upplagt som en mindre IK2 bana med delning med märkta djur i första omgången, och med delning samt singling med märk...

Av Meril Stjernström - 20 oktober 2012 16:34

Inte den lättaste debutbanan eller debutfåren, men sååå spännande att se hur ens hund hanterar detta. När vi kom fram hällregnade det och detta regnande fortsatte hela dagen. Fåren tyckte definitivt inte att det var kul att vara utsedda som tävlingsf...

Av Meril Stjernström - 23 september 2012 20:50


Nu har vi klarat av vår första cup. Förhoppningsvis inte den sista, för vi har lite att ta revansch, och jobba vidare på. Hämtet såg svårt ut då det gick över två fält, över en liten kant, genom en trädrad. Ja, såna hämt har vi aldrig provat. 250 met...

Ovido - Quiz & Flashcards